"all you need is love"

Jag hade planerat att jag skulle skriva i bloggen jättemycket, men jag är tyvärr inne i en sån där period då jag inte alls är på blogghumör. Men det kommer nog tillbaka snart. Igår funderade jag på att ta bort bloggen, men bestämde mig sen för att ha den kvar bara utifall jag skulle ångra mig.

Jag är trött på att sträva efter perfektion mer, vad jag än gör är ingenting perfekt.
Jag strävade alltid efter perfektion förut. allt skulle vara 100%, annars fick det vara.
Antingen jättemycket godis eller ingenting alls. Många veckor i tunisien, eller ingenting alls.
Jag har aldrig nöjt mig med "lagom", och det är väl det som har gjort mig knäpp.
Jag ska försöka börja nöja mig med lagom, trots att lagom är det tråkigaste som finns.
Men när det gäller vissa saker nöjer jag mig inte. jag berättar sen då jag kan berätta.

Jag måste sluta oroa mig för framtiden. Jag är inte gammal och jag har inte lite tid kvar! varför förstår jag inte det? Jag går och oroar mig för att tiden inte ska räcka till att göra det jag vill med mitt liv. Men än har jag ju mycket tid kvar, jag förstår inte hur jag tänker ibland. Jag läste en smart sak på facebook:
"Dröm som om du vore odödlig, Lev som om du skulle dö idag"

Jag måste sluta oroa mig för saker hela tiden. Jag vet vad som är viktigast egentligen, och så länge jag vet det så behövs det inge mer.

Publicerat: 2011-05-06 @ 07:09:04


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: