Dagens bild - dag 1


Zumba. Jag började med att dansa zumba för snart ett halvår sedan. I början trodde jag att det bara var skräp, men insåg sedan att det kanske var värt ett försök. Redan efter man har dansat i 10 minuter blir man alldeles varm och svettig. Det är otroligt kämpigt att dansa dom där 40 minuterna jag gör, och det är nästan omöjligt att dansa längre än det. Tyvärr är jag så otränad att jag får väldigt mycket träningsvärk i ryggen och höfterna när jag dansar zumba, men det brukar gå över nästa gång jag dansar igen. Så dansar man varje dag, så slipper man träningsvärken helt. Under den perioden jag dansade zumba som mest började jag drömma om att bli en sån där tränare som står där framme och lär ut till de andra. Så typiskt att jag alltid tror att jag är bättre än vad jag är. men om jag går ner tillräckligt i vikt och och jag tränar hårt så är det inte omöjligt. Dansa zumba är det roligaste sättet att träna på tycker jag. För det första är det roligt, sen så bränner man mycket fett och bygger lite muskler. Förut efter jag hade varit ett tag i Sätra och vi hade dansat Zumba varje dag, så kände jag att mina vadmuskler hade blivit större och hårdare. Att dom blir större kanske inte är så positivt. Men att dom blir starkare är ju bra. Plus att om jag bränner fett samtidigt som jag bygger muskler så blir jag "fastare". Hade jag bara bränt fett så hade det mer blivit dallerhud.

Publicerat: 2011-05-11 @ 15:36:32


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: