Dagens bild - dag 4


Sockerberoende. Jag är inte bara sockerberoende. jag är beroende av att äta över huvud taget. Det har jag varit så länge jag kan minnas. Jag åt mycket socker när jag gick på lågstadiet och så, men jag tror att själva beroendet började när jag gick i sexan. Jag, Eva och Mogge köpte hem choklad och en stor cola var och varannan dag och självklart vande man sig vid att alltid få socker. I sjuan började jag handla mycket godis på skolans cafeteria och det hände nästan varje dag. När jag började i gymnasiet och blev tillsammans med mitt ex så åt vi väldigt mycket. Vi åt ofta ute på restaurang eller köpte hem en massa skit. Köpte godis som vi skulle ha framför film osv. Just nu har jag den värsta perioden av alla. Jag äter så mycket nu, att jag har töjt ut min magsäck så mycket att jag längre inte känner om jag är mätt. Jag kan sitta och sleva i mig (när jag egentligen är mätt), och fortsätta tills det första tecknet på mätthet innebär att jag knappt kan andas längre. En gång för några månader sedan så åt jag väldigt mycket. Jag hade tjejmiddag under dagen och självklart äter man mycket gotta då. Dagen efter åt jag upp resterna av min mat, och alla tjejer åkte hem. Jag var redan proppmätt (vilket jag inte kände), men eftersom jag var så sockersugen så kände jag att jag ville ha något mer. Så jag gick och rörde ihop en sockerkakssmet som jag åt rakt av, och till slut tog det bara stopp. Det var inte det att jag mådde illa för att jag var äcklad eller något, utan det tog verkligen stopp. Jag kände hur det verkligen inte fick plats nå mer så jag fick springa och spy. Men ändå så var jag inte mätt då jag åt det. Nu för tiden äter jag precis lika mycket som då, varje dag. Jag kan gå hem på rasterna ibland och blanda ihop en liten smet om jag är sockersugen. Jag gör det varje dag då inte mamma är hemma. mamma är duktig, hon försöker att gå ner i vikt nu till min student, men inte gör jag någonting åt saken eller. Men just nu måste jag tänka på andra saker. Men snart, då kommer min tid då jag ska ändra på mina vanor, få bort mitt sockersug och gå ner i vikt :)
Publicerat: 2011-05-16 @ 07:41:06


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: