volontärarbete!

Tidsinställt inlägg (så ni har nå roligt att läsa när ni vaknar).

Jag hittade en sida där det fanns en massa volontärarbeten i andra länder. Jag vet att nån gång, då ska jag göra det här. Även om jag inte kommer att vara där så lång tid som många andra är, men jag vet i alla fall att det här är någonting jag verkligen MÅSTE göra innan jag dör. Det här är en av mina högsta önskningar.



"Barn- och ungdomscentret är en plats dit barn och ungdomar kan komma efter arbetsdagen eller skolan – en plats där de kan känna sig trygga. Barnen och ungdomarna är mellan 6 och 18 år och kommer hit för att undvika livet ute på gatorna. Personal saknas alltid, så du blir snabbt uppskattad av barnen. Som volontär får du olika uppgifter beroende på barnens ålder. De yngre får du aktivera med sånger och lekar. De äldre får du undervisa och stimulera i ämnen som engelska, dans, musik, och sporter! Arbetet är i förebyggande syfte, det vill säga att hålla barnen borta från gatorna och ha en plats för dem att komma till.

Example på uppgifter är:

•    leka och ta hand om barnen som kommer till daghemmet/sammlingsrum
•    lära ut engelska, hjälpa med läxorna
•    planera utflykter och aktiviteter, som föreställningar i sång, musik och dans
•    göra barnen medvetna om hur viktigt det är med god hygien
•    assistera vid hälsokontroller
•    hjälpa till med dagliga rutiner

Förkunskaper:
Grundläggande engelska
Erfarenhet av undervisning och gruppverksamhet är en fördel och kan underlätta arbetet men är inget krav."

Det jag helst av allt skulle vilja göra är att dela ut mat och så på olika flyktingläger. men det här lät också helt underbart! Det här kommer självklart inte hända än på ett bra tag, men man måste ju få drömma :)



Publicerat: 2012-01-29 @ 05:44:00


1 kommentarer
Postat av: Marre

Härligt att läsa din blogg blir mer motiverad själv! Är en 19-årig tjej jag med, som för tre veckor sen började ta tag i min hälsa och kropp. Keep up the good work! :)

2012-01-31 - 00:14:16 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: