November!

Jag börjar få lite ångest då jag nyss har insett att det inte är sommar längre. Enligt mig så är alla dagar utan snö sommar, men nu har jag märkt att det inte är så. Det är november nu, det börjar bli mörkt ute kl 4 på dagarna och jag har nyss varit tvungen att sätta i tjockare foder i jackan. Då är det INTE sommar! Hur ska jag stå ut i nästan ett halvår med den här snön? Det kommer inte fungera, jag hatar snö! Man ramlar hela tiden, och man ser inte ens på vilka ställen det är halt eftersom isen oftast ligger under snön. Sen så är det så kallt också, bussen är alltid jättesen och mina tår fryser till is. Jag måste alltid föna håret på morgonen när det är vinter, för annars blir håret isbitar, och det är ju inte bra för då kan det gå av. Sen så måste man skotta bort all snö utanför huset för att kunna gå ut, och tänk de dagar man har bråttom till bussen.. då måste man klättra över snöhögarna och sen gå med blöta och kalla byxor i en timme. Sen så kan man inte bada på vintern, och inte sola. Plus att det knappt går att motionera när det är vinter eftersom jag absolut inte prommenerar på is och snö.

Okej, nu kanske ni förstår att jag inte gillar vintern. MEN, det finns ju saker jag ser fram emot den här vintern:

* I början av december ska jag, sandra och hampus ha storbak. Vi ska baka lussebullar, pepparkakor och knäck.

* Lucia! Troligen så kommer jag att gå till kyrkan den dagen och lyssna. Så otroligt fint med lucia!

* Julafton! Det är faktiskt det bästa jag vet på hela året. Synd bara att jag inte har ekonomin man behöver..

* Nyårsafon är också ganska kul. raketer, lite dricka, god mat och nära och kära! (min sista gottisdag)

* första januari börjar jag med LCHF vilket jag hoppas ska börja bra. Jag är sååå taggad!

* Hampus lillebror kommer troligen i december eller januari! Det längtar jag till jättemycket eftersom jag troligen ska vara med och filma på förlossningen.

Publicerat: 2011-11-01 @ 15:50:08


1 kommentarer
Postat av: Sandra, 16 år & blivande 2 barns mamma

ja, men visst finns det bra saker med vintern! & än har inte snön kommit :)

2011-11-01 - 17:00:48 | URL: http://enligtsandra.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: