Vilken jävla dag!

1. Kommer till skolan, bestämmer mig för att gå på toa innan lektionen börjar. När jag ska gå ut så inser jag att jag sitter fast. Låset är trasigt och det går inte att öppna dörren. Jag sliter i handtaget osv, men det går ändå inte. Ringer Linda utifall hon är i skolan och kan komma och hjälpa mig, men hon var hemma. Så jag fortsätter att slita allt vad jag har ett tag till, och till slut så går den att öppna. När jag kommer dit några timmar senare så ser jag en stor lapp på dörren där det står: "TRASIG". Kunde dom inte komma på det lite tidigare?

2.
Ska på lektion, projektarbete. Letar på första våningen efter rätt klassrum, ingen där. Letar på andra våningen, ingen där. Letar på tredje våningen, ingen där. Hittar en från klassen, hon vet inte heller vart vi ska vara. Vi blir osäkra på om vi kollat fel tid på schemat. Vi letar lite till. Går upp till lärarrummet och kollar. Då möter vi våran lärare. Och vi har faktiskt kollat helt rätt på schemat. MEN, typ ingen i klassen var där. Vi är ca 20 i våran klass och 6 kom dit. Så vi var inte de enda som var virriga ;)

3. Ska på lektion, kommunikation. Möter en från klassen. Vi går till klassrummet precis den tiden vi börja. trodde att vi hade kommit för sent. för det satt ingen utanför och väntade. Knackade på, ingen där. Ingen ändrad tid, ingen ändrad sal. Sen är det någon kille från våran lektion som kommer och säger att det inte är någon lektion för att det är eget arbete. Kul för dom som inte var där sist. Ingen lapp, inget mail, ingen info alls.

4. Nån jävla kärring ringer och tackar för nån hjälp jag har gjort med att svarat på nå ankätfrågor. Hon säger att hon väljer ut speciella kunder och att jag är en av de utvalda. Jag ska få testa en vara i 20 dagar helt gratis. Jag behöver inte betala någonting och det är ingenting bindande. "åh, gratisgrejer" är det enda jag tänker, så jag tackar självklart ja. Så läser hon nå avtal om att jag vill ha hem "gratisvarorna", och i inspelningen säger hon att jag betalar för portot själv. 70 kr. Då blev jag sur. Men som tur va så va det inget bindande. Och det är väl kul att få testa nya saker, det är ju i alla fall något jag får användning för ;)

Men annars har jag i alla fall haft en toppendag med mycket skratt och prat, men lite mindre plugg. Men nu sitter jag ensam vid datorerna, så nu får jag äntligen tid att tänka på det. Tre timmar till tills skolan stänger, så nu blir det plugg,plugg,plugg!!! :D
Publicerat: 2012-03-29 @ 15:53:20


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: