två dagar kvar till jul.

Nu är det mindre än två veckor kvar innan jag börjar med dieten. Det känns så skönt och jag är väldigt förberedd den här gången. T.ex. så har mamma och jag planerat hur vi ska göra med matinhandling. Jag tycker att det är väldigt bra att göra mycket mat för att sedan lägga i matlådor. Det är jobbigt att behöva laga mat varje gång man ska äta. Är man jättehungrig då så finns det tyvärr mycket annat som lockar då. Fast sen i och för sig så tänker jag rensa kyl, frys och skåp ifrån de mesta kolhydrater. Det är bra att göra så, för då finns det ingen risk att jag fuskar då jag är hemma. Och första tiden tänker jag försöka hålla mig hemma så mycket som det går, det tar ungefär en månad innan det värsta sockersuget är borta. tredje veckan är absolut värst.

Mamma (som också håller på med lchf) har snart tagit sig förbi den värsta tiden och jag är väldigt stolt över henne! Sen när jag börjar så kan vi peppa och motivera varandra. Det är skönt att inte vara helt ensam. Då kan vi börja ta promenader tillsammans och så, för mamma dansar ju inte zumba.

Jag kan inte fatta att det bara är två dagar kvar till julafton föresten! Jag älskar jul, jag tycker att det är den bästa dagen på året. Fast i år blir det inte så mycket folk på julafton, för vi har ju redan haft våran lilljul med släkten. På lördag blir vi bara sex personer. Men fortfarande lika mysigt! På kvällen ska jag gå till kyrkan med en kompis. Men nu måste jag sluta. Förlåt för ett litet tråkigt inlägg. Jag har insett att det blir roligare med bilder, men jag har ingen ork. Det kommer snart :)
Publicerat: 2011-12-22 @ 14:11:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: