Dagens bild - dag 3


De tre bästa vännerna. I sexan umgicks jag, Eva och mogge som mest med varandra. Just nu idag kan jag inte komma på vad vi hade som var så speciellt, mer än att det fanns något där. Vi gjorde allting tillsammans och var med varandra nästan varje dag. Vi var med varandra i skolan och hittade på en massa bus. Vi gick hem till varandra efter skolan nästan varje dag, och där hittade vi alltid på roliga saker. Var det inte att spela in filmer så var det att cama med främlingar, och var det inte det så spelade vi kort, kollade på film, åt, sjöng, dansade eller var och badade på ladis. ladis var mycket speciellt, det var "vårat" ställe. Sommarlovet mellan sexan och sjuan spenderade vi på ladis, nästan alla dagar. Vi badade för det mesta, hela tiden. en gång tände vi en brasa inne i ett omklädningsrum. Omklädningsrummet hade brunnit ned dagen efter, men det sägs att dom vet vilka som gjorde det. Känns skönt att vet att det troligen inte var vi. Men ändå konstigt att det hände precis dagen efter vi höll på där. men jag är nästan 100 % säker på att vi släckte elden noga efter oss. Jag mins en till gång när vi var tillsammans på ladis. Det kom en tromb mot oss från vattnet och vi försökte cykla därifrån för vi blev livrädda. Eva cyklade i förväg för att vi var så söliga. jag skulle skjutsa mogge på min cykel, men eftersom vi inte åkte i tid så körde tromben rakt in i oss. Som tur var så var det bara en tromb så det enda som hände var att Mogge slängdes av cykeln. Men läskigt var det. Vilka minnen. Skönt att kolla tillbaka lite ibland.
Publicerat: 2011-05-13 @ 16:31:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: