Min största dröm!

Jag har alltid gillat välgörenhet, volontärarbeten och sånt och planerar att jag ska fortsätta med det i framtiden. När jag var ca 10 år hade jag ett fadderbarn med min mamma, men efter ett tag fick hon jobb som tjänsteflicka i någon annan stad och då behövdes inte våran hjälp längre. Jag har volontärarbetat för djurens rätt, samlat in påskrifter, varit maskot, delat ut lappar osv. Sen har jag hjälpt kyrkan och vart konfirmandledare i tre år, i höst ska jag troligen vara med igen. Jag har följt med skolan + kyrkan och lämnat pengar till ett barnhem i Lettland där vi också stannade och var med barnen i några dagar. Förra året bestämde sig jag och några kompisar att vårat projektarbete skulle gå ut på att samla in pengar till samma barnhem igen och åka dit och besöka det i minst en vecka. Men det blev problem med pengarna. Dom lånades hit och dit och tillslut blev det svårt att känna tillit i gruppen så den ena personen hoppade av helt och den andra bestämde sig för att hon inte ville åka till Lettland. Efter det så gjorde vi om vårat projekt lite, vi bestämde oss för att pengarna skulle gå till "läkare utan gränser" istället, för det tycker jag verkligen att de förtjänar!

Jag vet att många skulle skratta åt mig då jag säger det här, men jag gör det ändå; Min högsta dröm är att samla ihop pengar i flera, flera år och sedan resa till en massa fattiga länder och bara ge bort allt. Kanske bygga ett barnhem, kanske hjälpa till med vaccinationer. Om jag någonsin utbildar mig till barnmorska så vill jag hjälpa till och förlösa barn där det verkligen behövs som mest, en gammal lärare gav mig den idén för ca ett år sedan, och jag vill göra allt som hon gjorde! Jag vill åka tillbaka till barnhemmet i Lettland och ge dem de pengar det var meningen att de skulle få, men mest av allt så vill jag åka till södra afrika. jag har alltid drömt om att få åka dit, och någon gång ska jag få göra det! Ingenting är omöjligt, det här är verkligen någonting jag vill göra så jag ska aldrig ge upp. Det finns så många sätt att göra det här på och jag SKA klara det.

En person kan inte hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon.
Publicerat: 2011-05-23 @ 16:13:00


2 kommentarer
Postat av: helena

varför skratta? det är en jättefin dröm! :)

2011-05-23 - 16:25:14 |
Postat av: Elin

Följ din dröm!! När jag gått klart skolan, vill jag göra exakt samma sak, volontärarbete!

Stå på dig och tro på dig själv, så kommer du nå alla dina mål! Precis börjar läsa din blogg, och du verkar som en supertoppen tjej!

2011-05-23 - 23:33:12 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: