Mörk choklad.

Nu har jag lite ångest. Jag vet att man får äta lite mörk choklad när man äter LCHF. Så jag köpte en chokladkaka (86%), som jag tänkte spara tills på lördag då jag ska göra LCHFmuffins. Men inte fan kunde jag låta bli att smaka en liten bit. Och efter jag hade smakat en liten bit så var jag tvungen att ta en till. Sen tog chokladkakan slut. Fan för att det ska vara så jävla svårt. När jag åt den där chokladkakan så kom känslorna tillbaka, från den tiden då jag levde för att äta. Jag kunde verkligen inte stoppa mig själv. Jag är så besviken. Nu har jag bestämt mig för att det inte blir nå muffins i helgen. Nu ska jag hålla mig strikt till dieten. Jag vill verkligen inte att sockersuget ska komma tillbaka. Det känns som att jag har brutit dieten helt och hållet. Tur att jag i alla fall har den psykiska styrkan som krävs för att fortsätta kämpa. Annars brukar jag ge upp helt och hållet då jag gör ett litet småfel. Men inte nu! Nu jävlar ska jag klara detta. I sommar ska jag vara smal!! :D
Publicerat: 2012-02-01 @ 23:13:58


3 kommentarer
Postat av: Elin

ge inte upp på grund av det! jag har själv ätit massor med mörk chocklad och går ner ändå!!

2012-02-02 - 08:23:02 | URL: http://ilajn.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är svårt! jag vet hur det känns, men kämpa på. Och gör som jag, köp inget sånt, för när du väl avänjt dig ordentligt kan du ha saker hemma utan att äta det.

Och om du ska baka köp hem det samma dag som ska baka :)

2012-02-02 - 13:14:45 | URL: http://itsonlyinthehead.blogg.se/
Postat av: Cheeky Malin

ha ha kämpa på! Jag kan inte ens räkna hur många "hörn" av chokladkakor som slutat med att jag äter upp hela kalaset. ;)

2012-02-09 - 20:30:40 | URL: http://cheekymalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: