Fisksoppa!

Nu kommer ett recept på en otroligt god soppa! Den här soppan åt jag även då jag inte gick på LCHF-dieten. Men då åt jag vitlöksbröd till den. Den godaste fiskrätt jag vet i alla fall :)

Recept:
400 g torsk
ca 2 dl skalade räkor
en liten burk creme fraiche
en burk krossade (eller passerade) tomater
oregano och dill efter smak
en fiskbuljong

Såhär gör du:
-Skär fisken i bitar och lägg den i en stor kastrull eller gryta.
-häll upp vatten så att det täcker fisken (inte för mycket).
-Lägg i fiskbuljongen och koka fisken i 20.
-häll i tomatsåsen och koka några minuter till.
-Dra undan kastrullen och häll i creme fraichen och räkorna.
-krydda så mycket du vill ha det.
-rör om lite, sen är soppan färdig att serveras.


Verkligen värt att testa den här soppan :)

Glöm inte att kolla in veckans blogg förresten! tryck på knappen för att komma till bloggen!

Publicerat: 2012-01-25 @ 20:52:14


1 kommentarer
Postat av: – MIN VIKTIGA KAMP

ska absolut testa!!!

2012-01-25 - 21:53:22 | URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: